עורך דין מכירת דירה

עורך הדין אפרים גלסברג, עורך דין מקצועי, מנוסה ומוביל בענף הנדל"ן, מעמיד לרשות לקוחותיו הרבים בחיפה ובצפון מעטפת שירותים נרחבת בתחום הנדל"ן, ומלווה את לקוחותיו בהליך המורכב והמאתגר של מכירת דירה- תוך הגנה על זכויותיהם והאינטרסים שלהם, הענקת ייעוץ, התנהלות מול קונים ומייצגיהם, עריכת חוזה מכר, יצירת בטחונות לתשלום ולמימוש העסקה, ייצוג מול רשויות המדינה לרישום הבעלות בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) ולהסדרת נושא המיסוי, תוך מתן ייצוג משפטי מותאם לצרכי כל לקוח בסטנדרטים מקצועיים גבוהים במיוחד.

ההחלטה על מכירת דירה כרוכה בכניסה לתהליך מורכב, הכולל הליכי פרסום ושיווק, התנהלות מול מתעניינים ופונים רבים, ניהול משא ומתן ואיזון בין הרצון למכור ולהתקדם, לצורך במיצוי התמורה על פי שווי הנכס ותנאי השוק, כמו גם חשיפת המוכרים לסיטואציות מורכבות הדורשות עוגן משפטי והגנה מפני פונים/קונים בעלי מאפייני סיכון.

חשיבות ההתקשרות עם עורך דין במכירת דירה

ליווי משפטי מקצועי של עורך דין במכירה או רכישה של דירה- עורך דין נדל"ן מומחה בעל ניסיון בייצוג וליווי מוכרים ורוכשים, יסייע ויבטיח את ניהול הליך המכירה באופן אחראי ומבוקר, תוך הגנה מלאה על זכויות הלקוח.

שלבים במכירת דירה

תמחור הנכס– עם ההחלטה על מכירת הדירה חשוב להגדיר את המחיר הרצוי כמו גם את טווח הגמישות לצורך משא ומתן. בתמחור הדירה ניתן להתבסס על הערכת שמאי מקרקעין, מעקב אחר פרסומי מכירה ועלויות של דירות, סקירת עסקאות שבוצעו באזור בשנה האחרונה, הערכת מתווך נדל"ן מקומי. ניתן לשקלל בתמחור הדירה שיפוץ והשקעה בנכס במידה ובוצעו. חשוב לקבוע מחיר ריאלי והוגן מחד גיסא, ומחיר מינימלי מאידך גיסא שיהווה את המחיר האחרון הניתן במהלך משא ומתן.

בחינת הרישומים והסטטוס של הנכס– לפני פרסום הדירה למכירה, חשוב לבחון את רישומי הנכס והבעלות, ולהיות מודעים למגבלות במכירה, הערות אזהרה ושעבודים, תוספות בנייה לא מורשות או כל מידע אשר עשוי להשפיע על תהליך המכירה. ניתן להנפיק  נסח טאבו עדכני לאימות הבעלות, הערות אזהרות והגבלות. במקרה של איתור בעיות ברישום הנכס או הבעלות יש להסתייע בעורך דין נדל"ן המתמחה בענף בטרם פרסום הנכס למכירה.

התנהלות מול שוכרים– במידה והדירה מושכרת , קיימת חשיבות רבה לבחינת הסכם השכירות  וההתחייבויות כלפי השוכרים, מועד סיום החוזה וקיומו של סעיף אופציה להארכה. בהתאם להתחייבויות הקיימות, ובשיתוף פעולה עם השוכרים תוך התחייבות להגנה על זכויותיהם, ניתן להציע את הדירה למכירה ולתאם עמם מועדי ביקור והצגת הנכס.

ניתן למכור דירה מושכרת כאשר מועד מסירת הדירה לקונה יהיה לאחר מועד הפינוי של הדיירים, או לחילופין כאשר הרוכש מתחייב להמשיך ולקיים את תנאי החוזה וההשכרה לדיירים עד תום החוזה.

פרסום הנכס- פרסום הנכס בפלטפורמות פרסומיות מתאימות, בעזרת מתווך נדל"ן או באופן עצמאי. במידה וקיימת התקשרות עם מתווך נדל"ן יש לבחון את תנאי ההתקשרות, תקופת הבלעדיות במידה וניתנה, מחויבות המתווך ושכר הטרחה.

משא ומתן- כאשר קיים עניין משותף בדירה אל מול קונים פוטנציאליים, ניתן להתקדם במשא ומתן, ובניית הסכמות עקרוניות לתנאי המכירה. המשא ומתן יעסוק במחיר הנכס, מועדי התשלום, מועד פינוי והעברת מפתח ובעלות, מחויבות של בעל הנכס למצב הנכס ביום העברתו, התחייבויות תשלום כלפי צד שלישי ועוד. בשלב זה חשוב במיוחד להתלוות בעורך דין מנוסה ומומחה.

עריכת חוזה – הסכם מכר

הסכם המכר הוא הסכם מחייב בו מעוגנות כלל ההסכמות כפי שהושגו בין הצדדים. הסכם מכר נדל"ן הוא הסכם בעל חשיבות מכרעת ומצריך דיוק בניסוח ועיגון הגנות והתייחסויות למגוון תרחישים אפשריים. ניסוח רופף עלול להביא להפרות מהותיות ולחוסר בכלים מתאימים לאכיפת החוזה ואף לביטולו במקרה הצורך.

סיום העסקה ורישום הזכויות בטאבו-

עם התקדמות העסקה ומימושה, חשוב לוודא כי ההעברה מתבצעת על פי חוק וכוללת את רישום הזכויות בלשכת רישום המקרקעין (הטאבו) ו/או ברשות מקרקעי ישראל.

מיסוי מקרקעין-

במדינת ישראל חלה חובת מיסוי בגין עסקאות מקרקעין. המס העיקרי החל על מוכר הדירה הוא מס שבח- מס המוטל על החלק המשקף את הרווחיות בעסקה ביחס למחיר רכישתה. חישוב מס השבח מורכב, משתנה בהתאם לשנת הרכישה, מאפשר הפחתת הוצאות שיפוץ והשבחה של הנכס, הוצאות מכירה ואף ניתן לזכות בפטור ממס שבח בנסיבות מסוימות. בנוסף למס השבח בעת מכירת דירה עלולים להיות חיובים נוספים כמו היטל השבחה, ויש לדאוג לקבל את המידע על כך לפני חתימת העסקה.

עו"ד אפרים גלסברג משרד עורכי הדין גלסברג הם עו"ד מומחים בייצוג במכירת דירות. עורכי הדין במשרד הם בעלי הידע והבקיאות הנדרשים בכדי להכווין ולהבטיח מיצוי זכויות מלא והפחתה מקסימלית של תשלומי המס, על פי חוק, לטובת לקוחותיו.

כמה לוקח עורך דין מכירת דירה

עלות עורך דין במכירת דירה, המלווה את הליך המכירה, נגזרת בדרך כלל באחוזים מסכום המכירה, כאשר שכר הטרחה נע בין 0.5%-1.5%. יחד עם זאת, מדובר בשירות פרטי-מקצועי, וכל עורך דין רשאי לגבות את שכר הטרחה בהתאם לשיקול דעתו, הערכתו את מורכבות העסקה וצרכי הליווי, ניסיונו והערך שהוא מביא לעסקה.

שכר הטרחה של עו"ד במכירת נכס ייקבע ויוסכם מראש בין הצדדים.

משרד עורך דין בחיפה גלסברג מלווה לקוחות ומיוצגים רבים בחיפה ובצפון בעסקאות נדל"ן, במכירת דירה וברכישה, ניסוח חוזי מכר, ליווי וייעוץ, הסרת חסמים בירוקרטיים, טיפול בעסקאות מורכבות דוגמת מכירת דירה שהתקבלה בירושה, העברת זכויות בדירה לאחר גירושין ועסקאות רבות נוספות.

עורך דין גלסברג מביא ידע וניסיון רב, ומעניק שירות אישי ומקצועי, תוך זמינות ללקוחותיו והצבת האינטרסים והזכויות שלהם בראש סדר העדיפויות

 

המידע עוזר לך? שתף עם חברים.
צרו עמנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
לייעוץ מקצועי חייגו 04-8663483